اسپاتیفای در گزارش مالی سهماهه اول 2025 خود اعلام کرده تعداد مشترکان پریمیوم این شرکت در این دوره 5 میلیون افزایش یافته و به 268 میلیون رسیده است. اسپاتیفای همچنین به بالاترین سطح سود عملیاتی با رقم 528 میلیون دلار دست یافته است.
براساس گزارشها، این رقم بالاترین میزان افزایش تعداد مشترکان پولی اسپاتیفای در سهماهه اول سال از سال 2020 به بعد محسوب میشود.
رشد چشمگیر کاربران پریمیوم اسپاتیفای
سود عملیاتی اسپاتیفای در این سهماهه به رکورد 509 میلیون یورو (حدود 528 میلیون دلار) رسید و البته کمی کمتر از پیشبینیهای قبلی بود. پیشبینیها سود معادل 548 میلیون یورو (625 میلیون دلار) را نشان میدادند. درآمد کل اسپاتیفای در این دوره به 4 میلیارد و 200 میلیون یورو (4 میلیارد و 800 میلیون دلار) افزایش یافت که رشدی 15 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان میدهد.
همچنین اسپاتیفای در بخش کاربران فعال ماهانه (MAU) نیز رشد چشمگیری داشته است. تعداد کل کاربران فعال ماهانه این پلتفرم به 678 میلیون نفر رسیده که 423 میلیون از این تعداد از خدمات رایگان با تبلیغات استفاده میکنند. این آمار نشاندهنده تسلط اسپاتیفای بر بازار پخش موسیقی دیجیتال و رقابت سختی است که با شرکتهای بزرگی همچون اپل موزیک و آمازون موزیک دارد.
اسپاتیفای همچنین با گسترش پادکستهای ویدیویی خود به رقابت با یوتوب شتافته است. این شرکت اکنون بیش از 330 هزار پادکست و نمایش ویدیویی در پلتفرم خود دارد.
علاوهبراین، اسپاتیفای بهتازگی برنامه «Spotify Partner Program» را راهاندازی کرده که بیش از 100 میلیون دلار به تولیدکنندگان پادکست پرداخت کرده است. این شرکت همچنین فهرستهای پخش مبتنیبر هوش مصنوعی خود را به بیش از 40 بازار جهانی گسترش داده است. این اقدامات نشانه تلاش اسپاتیفای برای گسترش خدمات نوآورانه و تقویت موقعیت خود در بازار رقابتی موسیقی دیجیتال است.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟