مجله خبری ارس مگ

متا ظاهراً در حال توسعه فناوری تشخیص چهره برای عینک‌های هوشمند خود است

متا ظاهراً در حال توسعه فناوری تشخیص چهره برای عینک‌های هوشمند خود است

اینفورمیشن در گزارش جدیدی ادعا کرده که شرکت متا برخلاف تصمیمات قبلی خود، به‌طور فعال در حال توسعه فناوری تشخیص چهره برای نسل جدید عینک هوشمند خود است. نسخه اول این عینک‌ها فاقد چنین قابلیتی بود. طبق این گزارش، متا به‌تازگی افزودن نرم‌افزاری به عینک‌های خود را بررسی کرده که…

- اندازه متن +

اینفورمیشن در گزارش جدیدی ادعا کرده که شرکت متا برخلاف تصمیمات قبلی خود، به‌طور فعال در حال توسعه فناوری تشخیص چهره برای نسل جدید عینک هوشمند خود است. نسخه اول این عینک‌ها فاقد چنین قابلیتی بود.

طبق این گزارش، متا به‌تازگی افزودن نرم‌افزاری به عینک‌های خود را بررسی کرده که می‌تواند چهره افراد اطراف را اسکن کرده و نام آن‌ها را شناسایی کند. همچنین این شرکت در حال بررسی استفاده از این فناوری در ایربادهای آینده با دوربین داخلی و قابلیت‌های هوش مصنوعی است.

قابلیت تشخیص چهره در عینک هوشمند متا حریم خصوصی را به چالش می‌کشد

facial recognition Meta glasses 1024x682 2

فناوری تشخیص چهره قرار است بخشی از ویژگی به نام «Super Sensing» باشد؛ که بر پایه توانایی فعلی عینک‌های متا در اجرای زنده هوش مصنوعی طراحی شده است. با وجود محدودیت فعلی باتری که تنها نیم‌ساعت عملکرد هوش مصنوعی را ممکن می‌کند، انتظار می‌رود در دستگاه‌های آینده که احتمالاً در سال 2026 عرضه می‌شوند، این قابلیت برای ساعت‌ها فعال باشد.

هرچند متا اعلام کرده که ویژگی Super Sensing به‌صورت پیش‌فرض فعال نخواهد بود و کاربر باید آن را به‌دلخواه روشن کند، افراد اطراف این کاربران (یعنی کسانی که چهره‌شان اسکن می‌شود) هیچ اختیاری در این زمینه نخواهند داشت.

meta glassess 1024x768 1

در حال حاضر، در عینک‌های هوشمند متا ری-بن هنگام ضبط ویدیو چراغ کوچکی روشن می‌شود تا افراد اطراف از فیلمبرداری مطلع شوند. اما متا ظاهراً در حال بازنگری این تصمیم است و احتمال دارد که این چراغ در ویژگی تشخیص چهره دیگر روشن نشود؛ موضوعی که نگرانی‌های جدی درباره نقض حریم خصوصی ایجاد کرده است.

اینفورمیشن در گزارش خود همچنین اشاره کرده که بازگشت دونالد ترامپ به قدرت و تغییر جهت‌گیری کمیسیون تجارت فدرال (FTC) آمریکا، در سست شدن محدودیت‌های مربوط به حریم خصوصی احتمالاً در این موضوع بی‌تأثیر نبوده است. به‌نظر می‌رسد رویکرد جدید FTC تمرکز کمتری بر نظارت شدید بر شرکت‌های بزرگ فناوری دارد و اصطلاحاتی مانند «تبلیغات مبتنی بر نظارت» نیز از دستور کار این نهاد خارج شده‌اند.

درباره نویسنده

Jolfa Developer

submit comment
0 دیدگاه

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *