خودروسازان ژاپنی آماده معرفی نسل جدید موتورهای احتراق داخلی برای محصولات خودشان میشوند. آنها تمام نبوغ خود را به کار گرفتهاند تا موتور درونسوز را زنده نگه دارند. خودروسازان ژاپنی موتورهایی که میتوانند با سوخت مصنوعی نیز کار کنند، ارائه کردهاند.
تویوتا، سوبارو و مزدا تمام تلاششان را کردهاند تا موتورهای درونسوز را زنده نگه دارند. حدود یک سال پیش، این 3 خودروساز از شراکت خود برای توسعه نسل جدید موتورهای درونسوز خبر دادند. درحالحاضر، آنها نخستین نمونه پیشرانه مشترک خود را معرفی کردهاند. این موتور که با سوخت مصنوعی کار میکند، در نمایشگاهی در اوزاکای ژاپن معرفی شد.
موتور درون سوز ژاپنیها با سوخت مصنوعی کار میکند
سوخت موردنیاز این موتور با راهکار ابتکاری شرکت ENEOS تأمین خواهد شد. ENEOS شرکتی ژاپنی است که سپتامبر 2024، راهکار تولید بنزین مصنوعی خود را معرفی کرد. بنزین مصنوعی ژاپنیها از ترکیب هیدروژن و دی اکسید کربن ساخته شده است. این سوخت مصنوعی قابلیت تولید و بازیابی دارد. خودروی مجهز به سیستم شرکت ENEOS میتواند روزانه 42 گالن (159 لیتر) سوخت مصنوعی تولید کند.

مشارکت تویوتا، مزدا و سوبارو به تولید موتورهای مخصوص ژاپنیها میانجامد و این موتورها میتوانند با سوختهای بدون کربن مانند هیدروژن مایع، سوخت زیستی و سوخت مصنوعی کار کنند. تویوتا درحالحاضر ۳ موتور چهارسیلندر خطی را در دست توسعه دارد. مزدا روی توسعه موتورهای دوار (روتاری یا چرخشی) به همراه اسکای اکتیو زد چهارسیلندر کار میکند. سوبارو نیز که در توسعه موتورهای باکسر تخصص دارد، میخواهد نسل جدید این پیشرانه را تولید کند.
نمایشگاه اکسپو 2025 رویدادی ششماهه است که بر فناوریهای پیشرفته تأکید میکند. این رویداد بیش از 160 شرکتکننده از سراسر جهان دارد و کشورهای چین و ایالات متحده نیز در آن حضوری پررنگ دارند. شرکتهای حاضر در این نمایشگاه آخرین دستاوردهایشان را حاضر کردهاند تا پیشرفت های فناوری فضایی، پزشکی، روباتیک، وسایل نقلیه پرنده و دیگر صنایع و محصولات نسل بعدی را نمایش بدهند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟