مجله خبری ارس مگ

تعرفه‌های ترامپ منجر به کاهش تولید جهانی ۱.۵۵ میلیون خودرو خواهد شد

تعرفه‌های ترامپ منجر به کاهش تولید جهانی ۱.۵۵ میلیون خودرو خواهد شد

تعرفه‌های «دونالد ترامپ» علاوه‌بر افزایش قیمت کالاهای مصرفی روزمره و خودروها، منجر به کاهش تولید جهانی خودرو در سال جاری خواهد شد. این افت تولید و فروش خودرو، به‌ویژه در آمریکای شمالی و ایالات متحده، محسوس خواهد بود. تحلیلگران مؤسسه S&P Global Mobility بر این باورند که ممکن است تا…

- اندازه متن +

تعرفه‌های «دونالد ترامپ» علاوه‌بر افزایش قیمت کالاهای مصرفی روزمره و خودروها، منجر به کاهش تولید جهانی خودرو در سال جاری خواهد شد. این افت تولید و فروش خودرو، به‌ویژه در آمریکای شمالی و ایالات متحده، محسوس خواهد بود.

تحلیلگران مؤسسه S&P Global Mobility بر این باورند که ممکن است تا پایان ۲۰۲۵ فقط ۸۷ میلیون و 900 هزار خودروی جدید تولید شوند. این رقم نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش یافته؛ معادل یک‌میلیون و 550 هزار خودرو. امسال ممکن است دومین سال افت تولید متوالی باشد؛ سال گذشته نیز به‌دلیل تعطیلی کارخانه‌های برخی برندهای ژاپنی، تولید کاهش یافت.

آمریکا فشار ناشی از این تعرفه‌ها را احساس خواهد کرد. به گفته رسانه نیکی آسیا، تقریباً ۵۰ درصد کل خودروهای جدید فروخته‌شده در این کشور در سطح بین‌المللی تولید می‌شوند. علاوه‌براین، بین ۳۰ تا ۶۰ درصد قطعات خودرو نیز وارداتی‌اند؛ بنابراین، احتمال دارد تولید خودروها در آمریکای شمالی طی سال ۲۰۲۵ تا ۹ درصد کاهش یابد و ممکن است حجم فروش در آمریکا تا ۳ درصد کاهش پیدا کند.

تأثیرات طولانی‌مدت تعرفه‌های ترامپ

تأثیرات این تعرفه‌ها می‌تواند تا مدت‌ها ادامه داشته باشد. چندین خودروساز ازجمله آئودی و جگوار لندرور صادرات به ایالات متحده را متوقف کرده‌اند. این شرکت‌ها فعلاً موجودی خود در این کشور را خواهند فروخت، با این امید که ترامپ در ماه‌های آینده تعرفه‌های خودرو را کاهش دهد.

برخی خودروسازان کاری می‌کنند که رئیس‌جمهور ترامپ امیدوار بود انجام دهند: انتقال مقداری از تولیدات خود به ایالات متحده. هفته گذشته، ولوو تأیید کرد تولید محلی یک مدل دوم را آغاز خواهد کرد. این مدل احتمالاً XC60 یا XC90 در 2 نسخه هیبریدی و پلاگین هیبریدی خواهد بود. هوندا نیز تولید سیویک هیبریدی را به آمریکا منتقل می‌کند و مرسدس بنز ظرفیت تولید خود را در ایالات متحده افزایش خواهد داد.

تعرفه‌های ترامپ

ماه گذشته، «الیور بلوم»، مدیرعامل گروه فولکس واگن، اعلام کرد آئودی مشغول مذاکره با دولت ترامپ برای راه‌اندازی کارخانه‌ای در آمریکاست. اگرچه فولکس واگن درحال‌حاضر کارخانه‌هایی در آمریکا دارد، تمام مدل‌های آئودی که در ایالات متحده فروخته می‌شوند، هنوز وارداتی هستند. شاید چنین اقداماتی برد در نظر گرفته شوند اما خودروهای ساخت آمریکا ممکن است به‌‍دلیل هزینه‌های نیروی کار بالاتر، از همتایان خارجی خود گران‌تر باشند.

مقاله اصلی

درباره نویسنده

Jolfa Developer

submit comment
0 دیدگاه

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *